Pomoc Witaj w sekcji Pomocy! Nasza sekcja Pomoc została stworzona z myślą o zapewnieniu Ci wsparcia i rozwiązania wszelkich pytań lub problemów, które mogą Cię nurtować. Tu znajdziesz różnorodne narzędzia i informacje, które pomogą Ci korzystać z naszych usług w sposób łatwy i przyjemny. Wybierz temat zagadnień Telewizja W tej sekcji znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz wsparcie techniczne, które pomoże Ci w rozwiązaniu ewentualnych problemów z telewizją cyfrową. Internet W tej sekcji znajdziesz pomoc w rozwiązywaniu problemów, odpowiedzi na często zadawane pytania oraz wsparcie techniczne, aby zapewnić Ci jak najlepsze doświadczenie z naszym internetem. Telefon Nasza usługa telefonu stacjonarnego została stworzona z myślą o zapewnieniu niezawodnej i klarownej komunikacji dla naszych klientów. W przypadku jakichkolwiek pytań lub potrzeby wsparcia technicznego, jesteśmy tu, aby Ci pomóc. Jak przebiega proces instalacji Internetu? Proces instalacji uzależniony jest od miejsca zamieszkania. Dla osiedli prowadzimy przewód światłowodowy z klatki schodowej do mieszkania, a w domach jednorodzinnych zależne jest to od istniejącej infrastruktury i specyficznych warunków technicznych. Z reguły instalacja odbywa się metodą napowietrzną lub ziemną od najbliższego słupa energetycznego. Kabel światłowodowy zakończony jest gniazdkiem, do którego podłączany jest router Wi-Fi. Jak podłączyć się do sieci Wi-Fi? Domyślne dane dostępowe do sieci Wi-Fi (nazwa sieci, hasło WPA) znajdują się na naklejce od spodu urządzenia. Sieć Wi-Fi nadawana jest w dwóch standardach: 2.4GHz (802.11b/g/n) i 5GHz (802.11ac). Sieć 5GHz jest nowszą technologią, umożliwiającą większe przepustowości. Należy pamiętać, że wydajność sieci bezprzewodowej zależy od wielu czynników, takich jak odległość od routera, przeszkody (ściany, stropy) oraz wydajności własnej sprzętu klienta. Jeśli to tylko możliwe, sugerujemy łączyć się w pasmie 5GHz, ponieważ jest wolne od zakłóceń urządzeń domowych, sieć jest mniej zatłoczona i posiada więcej niezależnych kanałów, na których możemy zestawić połączenie. Sieć w standardzie 5GHz (802.11ac) jest domyślnie włączona, lecz starsze urządzenia, niewspierające tej technologii, nie będą w stanie jej wykryć. Co zrobić, gdy nie działa mi Internet? Dokonaj restartu urządzenia. W tym celu odłącz router z prądu na 2-3 minuty i podłącz ponownie. UWAGA! Restartu nie należy mylić z resetowaniem, czyli przywracaniem urządzenia do ustawień fabrycznych. Przycisk „Reset” służy wyłącznie do celów serwisowych, a jego użycie może spowodować utratę wszystkich skonfigurowanych wcześniej parametrów lub całkowity zanik dostępu do usług. Sprawdź, czy na urządzeniu (np. laptopie, smartfonie) jest włączona funkcja Wi-Fi. Najskuteczniejszy i najprostszy sposób na sprawdzenie, czy bezprzewodowa karta sieciowa jest sprawna i uruchomiona, to zweryfikowanie, czy w naszym otoczeniu widoczne są inne sieci Wi-Fi. Dodatkowo router posiada fizyczny włącznik/wyłącznik Wi-Fi. Zweryfikuj, czy funkcja ta nie została wyłączona. Dioda powinna świecić na zielono. Jeśli mimo to Internet nie działa, skontaktuj się z naszym Działem Wsparcia Technicznego pod numerem: 33 333 6000 lub poprzez e-mail: serwis@interbeskidy.pl. Jak przeprowadzić test prędkości łącza? Prędkość łącza należy zawsze sprawdzać za pomocą kabla. To tam gwarantujemy pełną szybkość wykupionego pakietu Internetu. Kabel sieciowy powinien być zakończony złączem Rj45 i podpięty pod wejście LAN1. Pamiętaj, że na prędkość łącza weryfikowanego za pomocą Wi-Fi wypływa szereg czynników, m.in. przeszkody fizyczne, liczba i odległość między urządzeniami uczestniczącymi w transmisji danych czy możliwości samego sprzętu. Test prędkości można wykonać w zakładce „Prędkościomierz„. Zalecamy również wykonanie certyfikowanego testu Urzędu Komunikacji Elektronicznej dostępnego na stronie http://speedtest-kat.epix.net.pl. Jak poprawić zasięg sieci Wi-Fi? Nawet najnowszy sprzęt, który oferujemy, nie gwarantuje dobrego zasięgu sieci Wi-Fi w całym budynku. Kluczowe znaczenie ma jednak ustawienie routera. Powinien on zostać zamontowany na otwartej przestrzeni. Oznacza to, że nie należy go zasłaniać meblami, ścianą lub innymi urządzeniami elektronicznymi (np. telewizorem), ani umieszczać w szafce czy metalowej skrzynce. Zalecamy umiejscowienie routera w centralnym punkcie mieszkania, a w domach wielopoziomowych zapewnienie dodatkowego urządzenia dla każdego piętra budynku. Co to jest ping i jak go sprawdzić? Ping to program (polecenie) pozwalające sprawdzić istnienie i jakość połączenia między urządzeniem wykonującym polecenie i urządzeniem określonym jako cel. Jeśli chcesz zweryfikować te kwestie, uruchom wiersz poleceń (Start -> Wszystkie programy -> Akcesoria -> Wiersz poleceń). Wpisz komendę „ping X” (gdzie X to adres strony internetowej) lub „ping Y.Y.Y.Y (gdzie Y to adres IP serwera). Zatwierdź przyciskiem Enter. Pojawi się rezultat polecenia diagnostycznego. Pożądany wynik to 0% utraconych pakietów i średni czas odpowiedzi mniejszy niż 200ms. Jeśli zaobserwujesz znaczne odchylenia od normy, skontaktuj się z naszym Działem Wsparcia Technicznego pod numerem: 33 333 6000 lub mailowo serwis@interbeskidy.pl.